lördag 11 augusti 2007

L/M/oppigt värre


Det tryckande vädret har inte direkt varit någon till fördel för varken mig eller husdjuren, om kvällarna ligger alla utslagna och flämtar (förutom hunden som flämtar jämt). Igår dessutom hade veden i spisen tagit sig extra bra så det blev för varmt inomhus och jag var tvungen att vädra ut lite av den goa varma torra luften som kaminen gav. På morgonen var det fuktigt överallt som vanligt....suck. Att elda för kråkorna har fått en ny innebörd för mig!

Det har kliat lite varstans på kroppen och djuren har kliat sig lite då och då. Inget konstigt än sålänge eftersom 1: Det är djur - dom kliar sig då och då. 2: Vi har ingen dusch. Fast när man tycker sig bli biten och inte ser nåt som bits så börjar man misstänka nåt kryp eller att man är schizofren, så jag var till apoteket för att inhandla diverse krypdödande medel till djuren - o hör och häpna...det finns inte för människor! Så jag får gå och hoppas att det inte är loppor/och/eller att de dör snarast, annars kommer vi att vara rätt sönderkliade, jag och min kära sambo (som om vi inte redan ser ut som luffare, i tofflor, oduschade och orakade) Snyft. Men nu är handfatet på plats och inget som droppar....alltid nåt! Så nu ska duschen upp snarast. Tyvärr är tid en bristvara just nu...efter det kommer pengar. Om 17 dagar får jag och sambon massa tid (semester i två veckor) men vara utan pengar. Kul va?

Igår gick jag runt och luktade på mina rosor, och faktiskt - bonican doftar pyttelite och har slagit ut i full blom. Den ser verkligen ut som en marsipanros. (Och jag MÅSTE hitta kameraladdaren så jag kan fota!) På tur står Lilparfum som redan nu doftar underbart om de lilarosa knopparna...jag ska dock ta råd av en kompis och spraya rosorna och dahliorna med kaffevatten så lössen försvinner även där. Men kommer det att lukta kaffe då istället? :/

Eftersom kommunikationerna är dåliga på morgonen när jag ska till jobbet så tar jag min lilla moped. En gammal Jawa 210 Lux. Jag väger antagligen lite för mycket för att den ska orka sin fulla kapacitet...(tror jag iaf) och när jag ringde mopedservicen idag för att kolla hur mycket det skulle kosta att lämna in den på service så jag slipper trampa i uppförsbackarna vareviga morgon var svaret min sagt nedslående...: "Det beror på vad du vill lägga ner, den är ju inte värd så mycket och det kan dra iväg uppåt 3000 kronor". Suck. Det blir till att plugga stenhårt nu till teoriprovet som ska skrivas nästa fredag så jag kan få det där förbannade körkortet. Så jag slipper GÅ i vinter menar jag....Fast kanske hellre det än när all eu-moped-trimmad-15-årig-ungdom i området vinkar och tjoar på mig när jag kommer puttrandes i 15 km/H. Hahaha....

Nu har jag sökt ett nytt jobb! Eller samma företag fast närmare hem, och helt andra arbetstider, mera ett "kvällsjobb", från 15-24:00. Låter nästan för bra att vara sant att ha sovmorgon varje jobbdag :D Nu håller vi tummarna att det går vägen!

Nu ska jag klia mig lite på kroppen och fortsätta jobba
/A
Ps. Jag känner mig lika cool som bönan på bilden med en moped av samma modell som jag har, min är dock svart tack gode gud...

Inga kommentarer: