söndag 19 augusti 2007

Blomslakt











Nu har Praktlysingen rykt, med rötter och allt! (dock med på bild) Den kommer säkerligen komma tillbaka nästa år men nu är det skönt att slippa en massa fula gula blommor i rabatten. Har bytt plats på den icke namngivna vita klätterrosen vid altanen och satt dit en "New Dawn" istället. Den blommar nu förfullt i ljusrosa :) Alla klematisar blommar som galna och jag hoppas inte frosten hinner ta mina dahlior och änglatrumpet som faktiskt har 2 hela blomknoppar! :D Dock har hundarna dansat i rabatten så min "Liparfum" ligger numera ner på mage, men den doftar ändå...




Photobucket har bråkat med mig så jag har inte nåt spännande att lägga upp idag...lite blommor och katter kanske? Den helvita kissen är Elvis, en devon rex. Den lilla kissen är El Toro som är vårat senaste tillskott, en hittekatt.




Jag har planterat "Maria Lisa" brevid björken så att den ska få klättra på rosbågen. Ska bli spännande och se om den överlever, gropen var svårgrävd och inte så djup....




Inga kommentarer: