söndag 26 augusti 2007

Hjärtesorg!

Igår var det en fruktansvärd dag, vi var tvugna att låta våran katt Ilsa somna in efter att ha fått flertal kramper under dagen. Veterinären visste inte vad det var som var fel förutom att det uppenbart var ett allvarligt fel på henne.
Efter ett hemskt anfall inne i undersökningsrummet så beslutade vi oss för att hon inte skulle få lida mer. Jag har aldrig behövt göra ett sånt svårt val tidigare och det känns hemskt. Efteråt tog vi hem henne, la henne i en fin låda, inrullad i en filt med rosor på och några väldoftande vackra kaprifoler från trädgården och begravde henne. Det stod ett ljus och brann hela natten för vår kisse.

Usch nu sitter jag o gråter på jobbet :-'(

Saknar dig Ilsa!

2 kommentarer:

Lisolelo sa...

Neeeej!!!!!!! vad hemskt!!! men lilla gumman, näe nu börjar jag grina! Hur mår dom andra kissarna? Uuuusch!! Kom det bara helt plötsligt? då måste hon typ ätit något giftigt eller liknande, man kan väl inte bara helt plötsligt krampa sådär utan anledning.

åh, jag önskade att jag kunde göra något för er... Men jag åker imorgon bitti så jag hinner inte ens ringa...

Hon är nog på en underbar plats fylld med goda fiskar och roliga leksaker iaf.

Massa stora varma kramar
jag tänker på dig!
KRAAAM
/Linda

Dixiebelle sa...

Hej söta!
Ingen vet vad som hände men det började med att hon inte ville äta torrfoder utan bara köttfärs och sånt. Enligt veterinären så var hon "bara" uttorkad och undernärd...så han tyckte att hon skulle få en vätskespruta och lite piller för att få upp aptiten och thats it. Vi var redo att åka hem med henne när hon fick ett krampanfall som innebar att hon kastade sig runt runt och skrek, det var så himla hemskt! Då sa veterinären att hennes levervärden var försämrade och att hon kanske hade blodproppar i hjärnan eller att levern inte orkade rensa blodet från gifter. Det var många kanske...
Ingen av dom andra katterna mår dåligt iaf som tur är, och nu är lillkissen försäkrad ifall det skulle hända nåt. Ilsa var inte försäkrad så vi åkte på en saftig räkning dessutom, fy fan!
Hoppas iaf att du har en underbar resa! Jag drömde att du hade med dig blommor till din mormor men att hon inte gillade dem. Jag drömmer så knasigt nuförtiden (kanske på smällen ? Haha!)
Kramar!