måndag 28 april 2008

Sune Trygg....

...handelsträdgård är livsfarlig!
Ja, nu har jag 27 pelargoner hemma och fler är att vänta på posten...:-P
Vi skulle "bara" åka ner till tungelsta och sunes handelsträdgård i lördags. Det slutade att vi hamnade både på Lida Handelsträdgård och Via. Men inhandlat blev det:

Spetsmössa x 2
Hosta x 2
Heuchera
Jätterams
Stjärnflocka
Tovsippa
Rosa Astilbe
Holländska irisar
Doftliljor
Änglatrumpet
Heliotrop
6 st rosor "peace"
10 st syréner lila (häck)
Rosenvial

Pelargoner:

Lavender Lad
P.Gibbosum
Royal oak
Lulu
American White nånting
L Eleganté
Mårbacka uppstammad (jättestor!)
Och en massa fler jag inte kommer på just nu...minnet är kort! Men det börjar bli riktigt trångt men mysigt hemma iaf ;-)

Jag har målat pergolagången, målat planket vid friggeboden (nytt, ska bli en grind där från parkeringen) Planterat alla perenner, planterat en ny buskmagnolia, en ny rhododendron (två står och väntar på att planteras)

Herregud vad vi står i, men det kommer att bli fint sen....

Men just nu är jag fattig!

Och till er som vet vad jag pratar om: Jag ska till Las Vegas i juni och tävla med Kittens!!!! Vi blev uttagna och rankade bland topp 5 bidragen! HURRRAAAAA!!!! ska bli så sjukt spännande...:-D

Och nej jag har glömt att fota, nåde mig!
Kram!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej kompis!

Stort grattis till Topp 5rankningen!! Åh vad roligt!! STOR KRAM TILL DIG!!

Lycka till i Las Vegas!!
/L

Lisolelo sa...

ååh dundersuper jättegrattis! vad underbart att få åka till las vegas, vad kul!!!
hoppas det går bra!
vi måste ses snart, du måste ju få träffa lillskrutt, ;)
Stora kramar
/Linda