måndag 21 april 2008

Härliga vår...!

Det är så trist att inte ha körkort för man kommer hem så sent om kvällarna = jag hinner inte göra nåt i trädgården innan solen gått ner...Men nu har jag bokat in mig på halkbana på onsdag morgon så sen är det bara uppkörningen kvar! Lite läskigt...

Men jäklars vad det jobbas om helgerna! ;-)
Vi har hunnit med en hel del nu i helgen:

*Jag har målat planket som Fredrik så fint byggt, i en grön färg som sen vårat hus (eller delar av..)ska få. Så nu sitter hag här på jobbet med gröna fingrar ;-)

*Vi har köpt två stycken "Prunus Accolade" - vårkörsbärsträd som ska vara våra vårdträd, dom står i början av pergolagången och välkomnar med rosa underbara blommor. Hoppas vi inte satt dom för nära varandra?

*Fredrik har gjutit stolparna till pergolan

*Jag har målat trädgårdsmöbler i samma gröna färg som planket

*Har anlagt en surjordsrabatt med två små Rhododendronplantor - Spännande! Jag är en novis med det här med surjord...

*Har köpt jättedaggkåpa, alunrot och olika funkior som ska stå i skuggan av altanen. Det är svårt att plantera saker på "tråkiga ställen" Men om man nu planterar där så kommer det ju bli vackert så småningom. En bra lärdom :-) Men jäklar vad det är svårt att hålla sig från att sprida ut plantor plottrigt lite här och var...suck. Men jag lär mig!

*Vi har flätat pilstaket av vår levande pil, det räckte till både ett staket vid gästhuset och ett litet vindskydd vid ena husgaveln vid lekstugan. Enkelt och kul var det! Hoppas bara nu att man kommer ihåg att vattna så pilen inte dör...

Spenat och rädisor har tittat upp i min lilla drivbänk, annars är det mest blommor. Dom vita krokusarna står sig bäst, dom lila har lagt sig ner tyvärr, annars har jag upptäckt en massa Ormöga i kanten där min Bonica 82 står, jag som trodde det var nåt annat haha...
Magnolian Leonards knoppar håller på och slår ut, ska bli fantastiskt att se! Jag räknar med en vecka till innan de blir fullöppnade.

Ses!/A

Här kommer lite snodda bilder, först ut en Leonard Messel:



Och en Merrill:



Och Prunus Accolade:

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Fragmentadora de Papel, I hope you enjoy. The address is http://fragmentadora-de-papel.blogspot.com. A hug.