söndag 4 maj 2008

Vad sysslar jag med egentligen?

Ja det kan man ju undra...:-)
Överallt i rabatterna kommer det upp ljuvliga tulpaner och narcisser (troligen Thalia) men allt annat annars so kommer upp i lökväg är GULT! Alltså inte lysgult men ljusgult! Min käre make bara skrattar men jag surar, jag gillar inte gult! Fast jag får erkänna att dom går lite mot LIME-hållet så jag rycker inte bort nåt ännu...haha, ja vi får väl se när jag lär mig gilla gult.

Annars är det som sagt mest rosa, lila och blått som blommar. SÅÅÅ ljuvligt! Och jag SKA FOTA!
Maken har grävt en ny rabatt innanför planket utanför entrén, där ska Leonard Messel-magnolian stå, och kanske även ett blåregn. Får se om jag vågar sätta ett sån "ohärdig" planta. Men mot planket borde det trivas, det är varmt och vindskyddat.

Jag låter mina sådder stå ute i solen nu, även dahliorna som är rätt stora. Har börjat tröttna på alla frösådder som slokar i gästhuset. Har satt pionvallmo direkt i jorden i rabatten istället, får se om det kommer upp några rosa bollar i sommar :-)
Men jag tror nog att direktsådd kommer att bli min nya melodi, det är jobbigt med förodlingar och mina bästa plantor har dött...suck. Ska rädda klockrankan från samma öde ikväll. Och sätta luktärter kanske?

Kalas!

Vi har en ny bekantskap att presentera: Kaiser! Vi har alltså skaffat oss en till Bullterrier! En helt underbar 2-årik brindlehane, busig som attan och en anledning till att sätta staket runt rabatterna....;-)

En till hund: = Mer motion, mer jobb, mer kärlek, dubbelt så mycket bajs i gräsmattan, osv...haha. Men jag tror vi gjorde ett bra val :-)

Inga kommentarer: