måndag 14 april 2008

Trädgårdsmässan och så...

var fantastiskt stor och häftig!
Och såklart kom vi hem med diverse knasiga inköp och impulsköp...:-)

Ett knippe pilstaket
2 st Heuchera (rödbladiga)
22 st olika liljelökar
4 st brudslöja i rosa (knölar)
1 st ympskott till vårt äppelträd
11 st fuchsior
6 st pelargoner (minst!)
1 par Jobbarbyxor från Garden Girl, helt fantastiska!

Och sen var vi på Zetas trädgård och hämtade min födelsedagspresent: en Magnolia! En "Leonard Messel", den har en massa knoppar så vi får se om den hinner blomma innan den kommer i jorden. Men vacker och stor är den!

På plantagen handlade jag ochså en till Magnolia (fy skäms) En Dr. Merrill. Dock har jag inte hittat mycket info om den och det som finns är inte i rätt färg? Får se om detta blir ett lyckat köp.
Köpte även en "Elefantmiskantus" (jätteprydnadsgräs) som ska bli runt 2-3 meter på en säsong men som nu är pyttigt :-)
Sen köpte jag 1 New Dawn till, och två stycken Louise Odier, får se om de blir bra...

Vi har gjort massor på tomten! Jag har flyttat på rosor och höstanemon, gjort en helt ny rabatt mot ena gaveln på huset, börjat på en trapp upp till samma sida på huset, gjord i skiffersten + att vi har satt igen den altanutgången på samma sida, så nu ska det bli en stor utgång/nedgång från altanen rakt ner i trädgården istället. Kommer att bli jättefint! Och så har mannen börjat sätta upp stolpar på altanen där rosor och annat ska klänga på.
Pust! Och bilder då? Jo det har jag ju tagit...fy skäms för mig som inte lägger upp nåt!

/A

Inga kommentarer: