torsdag 16 juli 2009

Semester nuuuu...

...vill jag ha men får jobba 8 dagar till! Surt...

Men i helgen ska vi faktiskt göra lite som inte hör trädgård eller djur till, jag ska åka och plocka kantareller på lördag förmiddag, åka båt ut på Orlången med grannarna på eftermiddagen, och på söndag ska vi åka till Lissma på bakluckeloppis och sälja massssssa skor och andra saker som jag aldrig använder och bara blir liggande i kartonger i gästhuset.
Min kära man skulle säkert bli jätteglad om även mina retrobarnvagnar oxå åkte ut, (dom tar plaaats) men dom håller jag på ett tag till. Ett år kvar till IVF...så dom får stå kvar och vänta på innehåll ;-)

Tror jag har hittat säkert 10 par (högklackade) skor i förrådet som jag köpt men ALDRIG använt för att dom är liite för små.
Och på posten kom det ytterligare ett par från ebay hem till mig, men skillnaden att det faktiskt är MIN STORLEK, så nu ska jag använda dom :-) Fast klackarna är så höga att jag nästan slår i taket...haha

Ett linneskåp som mest står och samlar damm, ska få bli hönsreden inne i nya hönshuset. Bara ta bort luckorna så är det nästan klart. Det gäller att vara smart och använda det man har...

Annars har vi ju inga planer när vi har semester...skojar bara! Jag har ju tapeter som väntar på att sättas upp i v-rummet, sen ska tydligen huset oxå målas om - men vi har inte bestämt färgen än...
(våra grannar har gått och blivit bananas - deras fiiina nya nymålade ljusgröna hus håller dom på o målar i GRÅTT! Näää...men nu kan vi ta deras färg på vårt hus, hehe)

Phuh...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej min goa väninna!
Kan inte du berätta sen hur det gick på loppisen? Funderar själv på att sälja saker där.

Vi ses snart igen.

Stor kram!

Lisolelo sa...

JAG kan köpa skor av dig!!!!!! Vi har ju nästan samma storlek. De där skorna som jag fick av dig för länge sen är fortfarande mina absoluta favvo finskor *älskar*!

Och nu när du har semester så kommer du inte undan längre, vi måste bara ses! ;)

PUSS
/Linda