tisdag 21 juli 2009

Lite äventyr till havs

I lördags var jag och några bekanta o plockade gula kantareller, vi cyklade minst 10 kilometer och var borta i 5 timmmar - härligt! Ja vi hittade massor kan jag kanske tillägga :-)
Var desutom igår på "mitt ställe" i Haninge och där hittade jag en halvliter till. Finns det något godare så säg? Det verkar som om det blir en bra svampsäsong!

På eftermiddagen åkte jag, min man, och våra två grannar med båt ut till en liten holme där vi bor. Det var fantastiskt kul, och jag fick köpa min första flytväst :-)Dock så hann regnovädret fatt oss senare på kvällen, men det var så mysigt att jag hoppas vi gör om det snart igen. Kanske utforskar en annan kobbe eller holme i Orlången...

Väntar på avhämtning på bryggan:



Båten; som jag tycker ska heta Gunilla



Myshäng!



Herman har pinkat in revir på hela holmen...



Fick äntligen användning för picknickkorgen som stått i förrådet i tre år..:-)



Inte lätt att äta marshmallows snyggt...



Ja man tager vad man haver när det regnar, i det här fallet en plastduk



Åka hem i spöregn är ingen hit, men T låtsades som att det var sol...

Inga kommentarer: