onsdag 12 mars 2008

Pellissjukan

Har jag sagt att jag blivit biten av en pelargonparasit på Trädgårdsmässan? Den hoppade upp och bet mig i rumpan och min stora fasa är att jag ska gå och bli en "pelargontant" haha.

Igår natt (!) beställde jag tre till, från:
www.rockdala.com

*Black butterfly - engelsk pelargon



*Garten Director Herman - Engelsk Pelargon



*PAC Angeleyes Bicolor - Änglapelargon



*Lord Bute - Engelsk Pelargon



Sen har jag äntligen köpt en massa penséer som har åkt ut i en fin kruka vid ingången, tillsammans med en kruka med julrosor och primulor så kan man ju låtsas att det är vår :-) I gästhuset har min kära make satt upp växtlampa så sådderna mår lite bättre, men jag har fortfarande en massa massa lökar och rötter som ska i jorden, frågan är om man vågar sätta ut liljor och gladiolusar redan nu? Måste googla...
Än sålänge inga rådjur på tomten, men det gäller att komma ihåg att stänga grinden efter sig...

/Pelargontant

Inga kommentarer: