fredag 7 mars 2008

Trädgårdsmässan osv

Den här veckan har varit konstig, snö, frost men ingen tjäle? Mannen min har grävt vidare i groparna som pergolastolparna ska stå i och dom blev djupa och fina, dock var det som jag misstänkt: Björkrötterna är tjocka som babyarmar!
Nu är det några hål till som ska grävas...och jag ska försöka vända på jordsvålar/göra nya rabatter och se om vi hinner köpa en massa gödsel borta på Ågesta Ridskola (som jag för övrigt funderar på att börja på :-)

På söndag ska vi på trädgårdsmässan i Sollentuna, hoppas dom har en massa spännande till salu samt några fina plantor där till försäljning. Jag är sugen på penséer (så simpla men så vackra!) men det känns fånigt att köpa eftersom jag håller på att dra upp penséer från frö, men jag vill ha blomning nu! Tänk er en stor fin kruka utanfördörren med en massa penséer....dregel...haha!

Har förresten idag på lunchen bjudit min man på kulglass och suttit ute i vårsolen och njutit, helt underbart!
Nu ska bara den där glassen jobbas bort på gymet ikväll. Det blir mitt fjärde gympass den här veckan, duktigt va? Dansen igår var sanslöst rolig, rekommenderas verkligen som en humörhöjare, SatsDans alltså :-)

See ya!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hallå där Dixie.

Vilken fin blomma du satt in på din hemsida som presentationsbild - jättesnygg!

Verkligen strongt gjort med träningen på SATS. Har du gått ner mycket i vikt av träningen? Själv har jag inte kommit igång p.g.a. att arbetstiderna varierar så enormt från dag till dag men jag har en ny plan att gå ner i vikt.

Jag ska börja promenera med stavar (som jag tyckte förut var så löjligt) och detta ska jag göra varje dag tills jag har ett klokt schema på jobbet så jag kan också börja på dans.

Ps. Kommer att få lunchbilen någon måndag hit och dit också så vi ses snart igen ;o)