måndag 3 mars 2008

Regn...och snö?

I söndags var jag på trädgårdshumör så jag gjorde följande:

*Rensade (och städade) vid fönstrena i gästhuset så jag kan ha mina sådder ståendes där. Mycket ljusare än inne i huset! snart kommer växtarmaturen upp och så håller det runt 10-13 grader därinne så att plantorna inte blir så rangliga.

*Grävde en ny rabatt nere vid parkeringen, ren impuls alltså så jag har ingen aning om vad som kan trivas här...Men det är sjukt mycket daggmaskar här så det borde väl betyda att det är bra jord? (luftighet)

*Grävde två nya rabatter vid schersminen, här ska det förhoppningsvis stå en hortensia och azaleor, men syrenen kanske kommer skugga för mycket, vill nog inte klippa ner den..

*Klippte ner torra kvistar och perenner i rabatten. Verkar som att buddlejan har överlevt! Massa nya gröna blad (jag trodde jag såg i syne!) Fast idag såg den ledsen ut igen efter snön...:/ Suck! Hoppas den överlever igen!

*Flyttade ner stockar från skogen till att göra rabattkanter av, är nöjd faktiskt!

Såg för övrigt min första tussilago, i kökslandet! Häftigt!

Kul kuriosa:
Min käre man jobbar med foto och i förra veckan hade dom beställt en stor sten från nåt huggeri i jämtland för ca 7000 kronor...Alltså en vanlig stor grå sten på ca 150 kg, som dom inte behövde efter fotograferingen så en budfirma körde hem den till oss istället, gratis. Nu står den på parkeringen på en pall...dyraste stenen i Vidja! ;-) Hahaha...

Idéer: Göra om gästhuset till orangeri, ta bort taket och lägga glastak istället, vore häftigt!

Inga kommentarer: