måndag 29 oktober 2007

Men va i h-ete?

Då bestämde vi oss efter mycket diskuterande och gnetande om en ny plats till växthuset. Det skulle bli i utkanten av gräsmattan, och det var helt perfekt! Om det nu inte var så att björken hängde över...så vi började diskutera om vi skulle ta ner björken och hur? Men för att kunna ta ner björken så måste man ta hit ett proffs eftersom det går en telefonledning rakt under björken...so far so good...

men vi bestämde oss för att göra en koll med kommunen så att man inte stötte i nåt gammalt avlopp eller kabel där växthuset ska stå, och gissa vad? Rakt under där vi hade tänkt att gräva så går det en elkabel som leder från elstolpen till vårt hus. Så tji fick vi!

Nä nu får faktiskt växthuset stå i vila tills i vår, vi orkar inte med alla turer och oturer...dessutom är leveransen av stommen försenad så vi skulle ändå inte kunnat sätta upp det. Känns just nu inte så jättekul att ha lagt 22000 på nåt som man inte kan använda förrän om ett halvår...*sliter sitt hår*

Såg däremot fram emot att få åka till London med min dansgrupp, dealen var att det skulle bokas en biljett till pojkvännen oxå, så skulle vi kunna ha en liten weekend i bästa staden av alla, men trots tjat, påminnelse och allt så bokas det ingen biljett till min kära pojkvän - och biljetter med samma plan kostar nu det dubbla. Schysst va? Där var den resan förstörd. Nä nu ska jag inte bara vara negativ, har lagt bud på en underbar brudklänning från 40-talet som jag hoppas ska bli min ikväll. Så har jag en sak mindre att tänka på innan bröllopet. Oj, har jag glömt att nämna det? 26:e Januari blir jag fru Hedlund. Underbart! ;D

Kram

1 kommentar:

Lisolelo sa...

OOOOÅÅÅÅhh!!! Grattis, 26 jan, det e ju inte så långt kvar. Hur gör ni, vart blir det av? å vad nyfiken jag e, jag måste fan ta och släpa min onda rygg och komma förbi dig snart. Jobbar du på Onsdag? Jag ska till barnmorskan då och det är ju ett stenkast från dig.

Synd på växthuset, men kan ju vara rätt skönt att lägga det på hyllan ett tag, ni behöver lite VILA!

MegaKramar
/Linda