lördag 20 oktober 2007

Otur i turen...eller hur var det nu igen?

Jag skrev förra gången att vår dator gick sönder, så pojkvännen köpte en ny bärbar dyr dator tre dagar senare. Så fyra dagar efter att vi fått datorn så välter en av buskissarna ut en hel tillbringare med vatten över den NYA datorn som förstås går sönder...utan dator i två veckor till alltså...men nu är den gamla lagad iaf!

Vi åkte på en välbehövlig 22-timmarskryssning i tisdags, kan rekommendera Birka Paradise, bara pensionärer, (fast lite fulla var de allt) men tyst och lugnt och bra mat och bra spa-behandlingar och sånt. Var en upplevelse att sitta i en het bubbelpool utomhus på däck och titta på vackra hus i stockholms inlopp!

Dagarna innan var nämligen hektiska, vi har varit och hämtat tegel till vårt växthus som ska komma snart! Stoooora tegelstenar blev det, och vi fick plocka ur en stor hög som varit Lina Tegelbruk i södertälje. Vi fick såklart betala hutlöst med pengar för det men det finns ju inget begagnat tegel för under 15 kronor stenen i stockholm....(vi betalade runt 6 kr/stenen) 600 rejäla stenar blev det så vi fick åka i två omgångar. Skojar du att man var slut efteråt? Men nu är dom här iaf, men vi har stött på ett annat problem som vi inte hade förräns idag, när jag (geniet...) kom på att vi skulle ha växthuset på en annan plats än där vi grävt upp. Tja, så vi är lite oense om vart det ska stå i trädgården, och i vilken vinkel, på bredden eller kortsidan mot grusgången eller mot huset eller typ där vi begravde vår katt? HJÄLP?!!! På måndag ska det mätas och diskuteras och kollas vart solen ligger. Sen ska vi fråga om vi får låna grannens grävskopa så det inte tar två månader till att gräva...
Jag lyckades lämna min änglatrumpet utomhus när frosten kom så den blev jätteledsen, samma med dahliorna, så allt fick åka in i gästhuset (kanske 14 grader därinne nu)
Ska jag gräva upp afrikas blå lilja oxå? Har vintertäckt alla rabatter med björklöv vilket daggmaskarna verkar älska, för överallt i rabatterna och på gräsmattan ligger det "jordbajshögar" som tack för löven. Lite häftigt men jag är livrädd för mask! Men lite nytta gör dom iaf förutom att skrämmas :)

dåså, nu har jag uppdaterat lite.
Tjolahopp!

Inga kommentarer: