fredag 5 oktober 2007

Det händer grejer

OT (off topic)...jag ska börja på mitt nya jobb den 26:e november! Ohh, det är spännande och lite jobbigt samtidigt. Många frågor och funderingar, man har ju ändå jobbat 7 år på samma ställe och latat in sig, gjort härliga rumpavtryck i sin stol. Men nu är det dax alltså...hhuuuua!

HÄR skulle det ha suttit en fin bild på min underbara änglatrumpet i full blom, men datorn hemma bestämde sig för att lägga ner så nu har vi varit tvugna att köpa en ny dator och den har såklart inget internet för tillfället...suck. Hursomhelst: vi har grävt lite mera där växthuset ska stå, hunden hjälpte till så gott hon kunde och slet och massakrerade rötter, sen blev det duschning för hennes del :)
Vi har grävt ner den fula dräneringsslangen (som går från stupröret på baksidan av huset till under altanen) och lagt små plattor över längst med hela fasaden. Ser toppen ut! (Det tog dock halva dagen haha) Så nu förbereder jag för den nya rabatten som kommer att hamna vid husets gavel. Jag trodde att det skulle vara enklare att hålla på i trädgården, men att flytta 15 små betongplattor i en skottkärra är ett helt projekt och man svettas som en gris, jag börjar redan nu undra om vi tagit oss vatten över huvudet som ska mura upp en mur till växthuset? Om 4 veckor kommer det ju...Har varit ute i skogen igår med älsklingen och vovven, letade efter trattkantareller men varken Lännaskogen eller vår skog ville ge nåt, hittade dock två fantastiska Karl-johan! Men vafan, jag vill ha kantareller!

MERA REGN TACK!!!

1 kommentar:

Lisolelo sa...

kom igen, uppdatera lite oftare!!!
Massa stora kramar!