måndag 22 februari 2010

Huuuuu...

...det är himla kallt! Ingen nyhet kanske...men -19 grader kan jag inte minnas att man haft tidigare. Det är ett himla sjå att hålla värmen i hönshusen, har flyttat om stackars hönor och tuppar som ett tetris för att det ska bli så varmt (och ekonomiskt) som möjligt. Snart kommer jag väl ta in några i huset...bor ju redan 7 kycklingar inomhus så det är väl bara att slänga in lite fler...näe det går ju inte.
Kycklingarna växer iallafall, dom är ju bara för söta! Två stycken gillar verkligen och kan flyga som attan - 2 veckor gamla! En satte sig i nacken på mig igår :-) Gulle...
I kläckaren ligger det 19 ägg, 11 Fifty five Flowery - en svensk värphönsras och 7 MES ägg och ett dv. kochinägg.
Ska lysa äggen ikväll och se om dom klarade frakten med posten, jag har ingen bra erfarenhet av skickade ägg men man kan ju hålla tummarna :-)

Näe nu ska jag drömma om en semester i Indien, min käre make klagade igår över skype att det är för varmt där han är - i Kapstaden i Sydafrika. Jahaja, stackars dig då sötis ;-)
Grrrrrrr....*frusen*

Här kommer bilder på de växande små liven:
Hela gänget.















3 kommentarer:

Mia sa...

Nämen snuttarna då, så söta de är. :)

Hade ni bara -19 där borta, vi hade -24 på verandan i morse. Burr... jo
tack.

Sköt om dig och de små liven!

Kram kram
Mia

Inga sa...

Sååååå söta!!!!

Bente sa...

Underbart!!!