måndag 8 mars 2010

Vart är våren?

Igår var en helt underbar dag! Inte bara att det var strålande vacker sol, jag har ju börjat en liten nybörjarkurs i ridning om 5ggr. Var iväg på första tillfället igår och det var fantastiskt kul! Lyckades till och med vara chic i mina nya (tradera...) ridbyxor. Men jag visste redan när jag satt av hästen att jag skulle ha svårt att gå idag...och jag hade rätt! ;-) Urrk...har så ont i ljumskarna idag!
Ska bli kul att göra om detta några ggr till, sen får vi se om jag hittar en ridskola närmare som kan tänkas ta in mig som elev. Eller det får ju bli lite senare, typ nästa år...

På hus eller hönsfronten inget nytt...eller jo det kommer att kläckas lite flera kycklingar i helgen, Fifty Five Flowery (en svensk värphönsras) och några MES:ar (Moderna engelska stridshöns)
Dom kycklingarna som bodde i sovrummet har fått flytta ut till gästhuset för jag sover dåligt nog just nu och vaknar stup i kvarten och måste gå upp....dom är jätteroliga och vill gääärna sitta på ens arm eller huvud :-) Längtar tills att snön har töat bort så hönsgården kommer till användning igen...just nu är det ca 70 cm snö i hela hönsgården och ingen vill gå ut. Hunden går bara där vi har skottat, vilket resulterar i en ganska äcklig nerkissad gång i trädgården. Vart är vååååreeen?
Hörs snart :-)

Inga kommentarer: