tisdag 27 oktober 2009

Flera djur...

Ja, jag vågar nästan inte skriva det, men vi har köpt 4 Japanska vaktlar oxå :-) Dom är mycket större och mycket tamare än dom kinesiska!
6 veckor gamla och imorse så låg det redan ett ägg i deras bur, hur kul är inte det? Tjohoo! Dom ska ju lägga runt 300 ägg om året så jag räknar med 3 ägg om dagen nu framöver (den 4:e e ju tupp...)
Söta är dom iallafall och jag har ju inte tagit några bilder på dom än...fy på mig, men det kommer.
Det börjar bli lite trångt nu i hönshuset, ja jag skulle nog säga att det är fullt nu eftersom unghönsen har fått flytta ut från värmelampan eftersom Inga som ruvar ska få vara ifred. Nu sitter iallafall allihopa på pinne, även dom stora brahmorna och jag tror nästan att pinnen bångnar av tyngden...hahaha. Ikväll ska jag fota gullisarna!

kram sålänge

Inga kommentarer: