torsdag 24 september 2009

Nervööööst...

...att leka gud. Nu har vi 22 ägg i kläckaren och 6st som borde komma idag med posten och ska in ikväll. Om 21 dagar är det alltså kalas här! Hihi.
Just nu springer jag om Fredrik benen av oss för att kolla temperatur och luftfuktighet i kläckaren. Man blir inte klok på alla olika råd om temperatur och sånt...men vi försöker hålla 37.7-38 grader. Phuh! Elvis hjälper till genom att ligga ovanpå kläckaren och sussa - den är ju varm och skön ;-)
Men jag ska luta noja och låta natu...eh jag menar maskinen ha sin gång.

Samtidigt i hönsgården kacklas det för fullt! Paco har börjat gala fint nu och han och Bruno går bra ihop, Paco har ju sitt egna lilla gäng damer dvärgkochin bestående av Esmeralda och Duchess och är totalt mallig! (vi är dock lite oroliga över Kotten som hänger med Brahmorna, hon vill inte alls vara med Paco och hans tantgäng...)

Tre småtuppar har vi ju "över" varav två ska säljas nu i helgen - himla vemodigt! Jag hoppas hoppas dom får komma till nya hem, annars vet jag inte hur vi ska göra. Båda är ju totalt söta...
Den ena vill jag spara, den lilla fläckiga rackarn, inte så tuff alla gånger och det passar oss bra. Jag hoppas han växer lite till bara, annars får han problemas...

Annars är det fortfarande vackert i trädgården, tobaken lyser vit om kvällarna och luktärterna blommar - även en tokig klematis som blommar hatten av sig! Tyvärr hinner det bli mörkt när jag slutat jobba och kommer hem så jag går upp extra tidigt om mornarna för att hinna titta på allt fint.

Nej nu måste jag återgå till jobbet, hejhej
Angelika

Inga kommentarer: