torsdag 29 maj 2008

ÄNTLIGEN!!!

...har jag tagit mitt körkort! Nervös var jag men allt gick utmärkt så jag började med att köra till jobbet helt själv. Svårt med parkering var det men det får jag stå ut med tills jag kan smöra till mig en egen parkering...Fantastiskt att kunna åka hem direkt efter jobbet och pyssla med trädgården och hundarna. Idag ska jag handla mat efter jobbet. Haha, det känns så himla bra att slippa cykla med matkassar i korgen!

Just nu växer allt så det knakar hemma, pionerna är fulla av knoppar, klematisarna klänger uppåt fasaden, silverregnen klättrar fint i pergolan och allt ser ut att leva och frodas. Nu kan jag pusta ut lite, sätta ut fröer till sommarblommor i rabatterna och bara se det växa. Klippa gräset får man göra hela tiden och det tar sin lilla tid...och ogräset växer med flera meter i sekunden känns det...
Både jag och Fredrik har lovat oss själva att i augusti ska vi inte göra nånting (förutom att klippa gräs? haha) utan bara njuta av allting vi gjort. Men fortfarande har växthuset inte kommit upp, men jag har blivit lovad att det ska stå klart tills jag kommer hem från Las Vegas (åker nästa onsdag) Ska bli spännande!!!

/A

2 kommentarer:

Lisolelo sa...

åååh jättejättestort grattis till körkortet!! vad skönt! är så avis.. ;) hoppas ni får det riktigt ul nu i vegas.. hör av dig när du kommer hem så kan vi ses!
STOOR GRATTISKRAAAM

Unknown sa...

CONGRATULATIONS..AND JUBILATIONS... LALALALALALALALAAAA... GRATTIS till körkortet och tack för det du skrev på min blogg. Här är mitt svar:

Ha ha. Tack A men jag tycker verkligen inte om håret som det är just nu. Har du förslag på frisyrer som skulle passa mig så hojta för jag behöver alla tips jag kan få ;o)