tisdag 20 april 2010

Äntligen bild...

...på lyxåket ;-)
Spenderade nästan hela soliga söndagen inomhus och putsade ekrar och krom...haha!
Men visst bidde den fin?
Ska beställa lite delar till den, gummi till bromsarna exempelvis.

Tyvärr kommer den inte få komma ut och se solen (?) förräns i november, ack dåliga barnplanering...när sommaren 2011 kommer så kommer den antagligen vara för liten och jag måste jaga sittvagn. Hmmm...

Marmet anno 1978 från Holland:



Osså stolliga reklamen för samma vagn ;-):




Hemma har det anlänt en trio Sebright i guldvitsömmad och citron. Ena hönan hade lite otur och ett ägg fastnade i baken på henne. Där spenderade vi hela lördagen med att bada henne i varmt vatten och att spruta in olja i baken på henne så ägget skulle komma ut. Till slut kom det ut när Fredrik lyckats rotera ägget INNE i baken på henne...hurra! Andra må dricka vin och ha trevligt en lördakväll, men vi prioriterar tydligen en hönsrumpa ;-)

Kram!

3 kommentarer:

http://pastseasons.blogspot.com sa...

Hej!

Hittade till dig via Alternativ.nu Fastnade på en sida om höns (honsitrunsby.com) och följde en länk... vips så var jag här : ))

Hade Brahma höns i 10 talet år som jag avvecklade men nu sen jag varit hönsfri 5 år så börjar jag att bli sugen på dem igen. Håller som bäst på att rusta ett 100 år gammalt hus med stall och brygghus. Tror en liten flock skulle passa fint här : )

Jag bor i Tierp så hönsbytardagen i byle ligger lite långt bort. Men det vore roligt om du planerade en egen dag. Jag skulle gärna köpa några Dv. kochin av dig om du har några till salu.

Jag jobbar i Botkyrka kommun vissa dagar och bor då i Grödinge, inte så långt i från dig : )

Mvh Snuzer

Dixiebelle sa...

Hej!
Vi kommer säkert ha några dv.kochin till salu på våran hönsbytardag. Tror vi har planerat den till den 29 maj men måste kolla med mannen :-) Visst är det fantastiskt roligt med höns! Lite jobb men man får så mycket tillbaka :-)
Mvh A

Nea sa...

Vilken underbar vagn! Önska jag kunde få tag på en gamal Marmet barnvagn! ^^