tisdag 19 maj 2009

Lite mer...

...trädgård :-)
Varje dag när man kommer hem så går man runt och pillar lite i jorden. Fasiken vad mycket maskrosor som dyker upp! Och tistlar...men jag är envis, INGA maskrosor i rabatterna! (förutom dom två rosa maskrosorna som vårdas ömt :-p)Vilken skillnad på ogräs och ogräs det kan vara...

Pergolan:


I helgen slängde vi ut alla stackars sommarblommor rakt ut i rabatterna, vi orkade inte med alla backar i växthuset...där vill vi ju sitta! Så nu sitter jag o håller tummar och tår att det inte blir nattfrost. Dahliorna står ju redan ute fast under fiberduk om natten, skulle gråta blod om alla dog (har väl femtielva dahlior som väntar på att få blomma ut)

...och vi äter sallad så vi storknar, det har kommit så mycket! Men jag klagar inte, ruccolan och saraptesenap (?)är himla gott ihop med den "fräkniga" salladen.
Nu hoppas jag att vi slipper morotsflugan på morötterna när vi har fiberduk, förra året gick det ju åt skogen...



Potatisen kommer:



Osså lilla hönshuset och nya grönsakslandet:

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Tjusigt det kommer bli med det nya grönsakslandet! Och när jag ser din potatisblast påminns jag om att jag ännu inte stoppat ner potatisen i jorden här hemma... *skäms*

Dixiebelle sa...

Äsch, vi har ju jättemycket knölar som står inomhus och väntar på att bli utplanterade...jag visar ju bara upp den "organiserade" delen av trädgården...haha!