söndag 3 maj 2009

Det börjar likna nåt..

Igår blev hönshuset nästan klart invändigt, ja nästan klart betyder att det är helt isolerat och att innerväggarna har kommit upp och att elen är dragen och förberedd.
Vi har bestämt att det ska bli schackrutigt plastgolv som golv, lättstädat och snyggt :-) Men först ska det målas och/eller tapetseras! Måtte jag hitta en söt barntapet med kycklingar på, då ska jag ha den! Vi har redan planerat för en liten kristallkrona till hönorna, hihi. Klart dom ska ha det lyxigt! Men nåde om dom inte förser oss med ägg sen utan bara ligger på sin divan och äter majspraliner ;-)

Väggar uppe:


Helgen har mestadels bestått av plantering och så lite mera plantshopping. Problemet är ju bara att om man köper 10 små plantor, så betyder det 10 gropar att gräva. Men det här är väl i stort sett all motion som jag får under veckan oxå (förutom dansen) så det är ok. Vädret var ju undrbart hela helgen och jag nästintill brände mig på armarna, det kliaaaar...och så ska vi inte tala om all pollen - hjälp! Snorar ihjäl mig...:-(
Men mera synd om Fredrik, för han har fått nåt i ögat (som vanligt, typ flis eller gipsdamm) och var tvungen att åka in till ögonakuten idag. Stackars!

Men en superhärlig nyhet mitt i alltihopa är att vi ska åka till Las Vegas med Kittens och TÄVLA i år igen om VÄRLDSMÄSTARTITELN!!!!! Tjohooo! Förra året vann vi inte, men nu jäklar ska vi ta bucklan! ;-D


Ni kan ju blunda för stöket i trädgården och bara titta på det fina i bilderna, hihi:

















Vänta nu...okej att det är ett växthus, men hur ska vi få plats? Hmm...





Observera trädgårdssoffan i nedre bilden, fynd från ödehuset i norrland :-) Skall målas om dock...

6 kommentarer:

Unknown sa...

Herreguuu! Din trädgård börjar bli rena botaniskan. Det är absolut underbara bilder! Vad vackert!! Hoppas jag kan få se trädgården lajv något då det blommar som mest.

Du är så välkommen till min lott gumman! Hoppas vi kan ses något i sommar och grilla där ute.

Superjättekram!!

Unknown sa...

Vilka enastående underbara bilder du har tagit på din trädgård. Det är rena botaniskan. Åh, önskar jag får se det då det blommar som mest i sommar.

Du är så välkommen gumman! Hoppas vi kan ses något i sommar och grilla där ute.

Superjättekram!!

Unknown sa...

Ps! Du får så gärna följa med till Rosendal. Jag hör av mig då jag kommit tillbaka från Malmö. Jag ser verkligen fram emot det och du... DANSA BENEN AV KONKURENSEN I LAS VEGAS!!!

Lisolelo sa...

å så fint ni har det!
Spännande med hönsen. Jag vill åsså ha de där dunbollarna.....
Hur går det med allt annat?
Har ni fått något resultat av den där sprutan???
Hör av dig snart!
*SAKNAR*
/Linda

Anonym sa...

Vad är det för sort och namn på magnolian ? /Malin

Dixiebelle sa...

Malin, det är en "Leonard Messel" :-)