onsdag 1 april 2009

Vågar man...

..tro att våren är här nu?
Vi får snart inte plats längre varken hemma eller i gästhuset eftersom det är KNÖKFULLT av krukor, plastlådor och annat med spirande växter i. Igår rev katterna ner några alldeles nysådda saker, då blev man lite purken...men förhoppningsvis så åker allt ut till växthuset. Uppmätte 25+ därinne igår som mest! Dags att montera in lucköppnarna kanske?

Nämde jag att vi var på trädgårdsmässan i älvsjö TVÅ dagar? Hemkomna med femtielva olika växter som skulle krukas...haha, man ångrade sig lite efteråt. Men jag kom iaf hem med nya arbetsbyxor från Garden Girl - mina gamla har blivit för små (hjälp!)
Dessa nedan är knickersmodell, mina är normallånga, men en andra bilden fungerade inte:



Och så fortsättning på vår ivf-historia; Imorrn ska vi göra inseminering, spännande va? Fast det innebär att jag måste ta en spruta i magen idag alldeles själv, PÅ JOBBET dessutom! Lite läskigt...får se hur det går. Fortsättning följer...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Lycka till med sprutan imorgon min kära, kära vän.

Väntar själv på våren så jag kan fräsa jorden på kolonin. Ännu är den inte brukbar.

Stor kram
/Shywoman

Lisolelo sa...

ååååh lycka till!!!!!!
Vad spännande, vill veta allt! :D

Efter kejsarsnittet fick jag ta en massa sprutor själv i magen jag med, lite läskigt i början men bestämmer man sig bara så går det jättebra.

Vi har bestämt oss för att plantera lite vi med i år, men mina kunskaper är lika med noll så vi får väl se hur det går.
Puss å Kram