tisdag 21 april 2009

Lite...

...vårsol är det allt ute! Vi har grillat och haft det trevligt i trädgården, gjort nya rabatter och satt ut perenner. In i växthuset går det inte snart att sitta i eftersom det är knökfullt av allt som växer, härlisch! Jag kommer att ge bort lite blommor till en underbar människa som kämpar hårt med sin kolonilott, och på att få ordning på sitt liv, det är hon värd. Men vad det blir är hemligt eftersom hon brukar kolla in på min blogg :-)

Tycker lite synd om Fredrik som kommer att få sätta ut allt den 6:e juni (magiska gränsen för sommarblommor) för då är jag i Las vegas i år igen och tävlar (förhoppningsvis!). Alltid är det han som får sköta markarbetet när jag är ute och dansar ute i världen med världens bästa gäng av tjejor ;-) Men han ska hänga med när vi åker ner och uppträder i Barcelona i september, så kan vi ta en liten semestervecka ihop. Frågan är då vad man gör med hönsen? (Lisolelo, vill du låna dom då kanske? Hihih...)

Vi ska på hönsträff (vet hur sjukt det låter)i slutet av maj, så då kanske vi får hem våra höns! Förmodligen blir det av hönsraserna Maran (mörkbruna ägg) och Isbar (gröna ägg!) Men dom kommer antagligen vara bara unghöns/kycklingar så man får väl vänta några månader på äggen...
Vi håller på och mäter och fixar och har städat ut hela friggeboden - herrejesus vad mycket grejer som rymdes där! En moppe till exempel...som inte fungerar då givetvis :-( Men jag SKA ta med så mycket som möjligt i bakluckan på duetten och köra till Täbys bakluckeloppis i sommar. Man kanske blir rik? Har ju så sjukt mycket kläder och prylar som ska bort!


Korvgrillningen!

1 kommentar:

Lisolelo sa...

Säg till innan du ska ställa ut på bakluckeloppisen så kan jag också fylla en bil och följa med. Vi tänkte nämligen ha loppis här hemma på trädgården men jag vet inte hur lönt det är, om någon orkar bry sig om att svänga av vägen för att det råkar stå en skylt med loppis vid stora vägen. Men vi har sjuka mängder grejjer som måste väck!
Jag önskar att jag kunde ta hönsen, men vet i tusan vart jag skulle ha dom i såfall. Ring och berätta vad som krävs för att hålla dom vid liv och välmående! :D
STOR KRAM PÅ DIG!
/Linda