fredag 18 januari 2008

Äntligen fredag!

Hurra!
Jag har hamnat på en fantastiskt trevlig arbetsplats, vilken skillnad från min förra! I 7 år jobbade man utan ett tack men här får man uppskattning varje dag faktiskt. Igår bad jag min nya chef att kolla upp om hon kunde fixa en ryggsäck åt mig med företagsloggan, jag behöver verkligen en sån sen...7 år tillbaka? Och jag har bara fått höra att den inte existerar eller är slut...Men hon fixade en redan dagen efter!
Och idag blev jag bjuden på lunch av centrumchefen och hans kollega för att kunna diskutera lite jobbsaker. Tror ni att jag känner mig uppskattad eller? :-) Man växer verkligen som människa när man blir uppskattad!

Sitter liksom Shywoman: http://www.shywoman.blogspot.com
och klurar på vad som ska växa i trädgården i vår. Jag BER till vädergudarna att det inte är tjäle i februari för då vill jag få klart grunden för växthuset. Det som ska hända är ju: Bort med buskar, flytta rhododendron, göra en varmbädd med hästgödsel, göra ett kryddland och hägna in odlingslanden, bygga en pergolagång, bestämma vilka fruktträd vi ska ha osv osv. Redan nu får jag ju panik över att jag inte har nånstans att ha mina kommande frösådder, ska dock stara med dem när vi kommer hem från Indien.

Ooh, bröllopet ja! Allt är klart, vi ska sussa på Stallmästaregården.
Ska bli trevligt :)

Nä nu ska jag iväg o träna, blev bara idag den här veckan :/

Trevlig helg!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hallå där!
Grattis till att planerna verkar börja gå i lås. Själv kan jag inte riktigt bestämma mig ännu men jag vet på ett ungefär vad jag ska ha för något. Hansa-nyponrosen är ypperlig intressant du vet - den som du rekommenderade för mig.

Hoppas vi kan ses sen efter er bröllopsresa. Skulle vara kul.

Kram på dig!

You-know-who

Ps! Tack för rekommendationen till min sida har gjort detsamma för dig ;o)